Değerlendir:
  • 36 Oy - 2.67 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Astrolojide Dekanlar
Yazar Mesaj
Angel Çevrimdışı
Angel
*****
Saturna Vip
lt=
Mesajlar: 1,250
Üyelik Tarihi: Apr 2007

Rep Puanı: 19

Mesaj: #1
Astrolojide Dekanlar
Bu makaleyi çok uzun süre önce okumuştum, dekanlar hakkında fikri ve bilgisi olanlar bizimle patlaşırsa çok memnun olurumgülücük

Astrolojide Dekanlar


Okuyacağınız makale Bay Benjamin Dykes'in izni alınarak Türkçe'ye çevrilmiştir.
Çeviri: Adile Sevinç
Bu yazıda astrolojik dekanların anlamını, bazı kullanılış biçimlerini ve tarihini anlatacağım. Bu, tamamlanmış bir araştırma değildir. Çünkü henüz incelemediğim başka kaynaklar da var. Amacım, Batı Gizem Geleneği öğrencilerine genel bir sunuş yapmaktır.

Dekanlar, ilk önceleri bir takvim aracıydı. Göklerin günden güne ne kadar değiştiğini görmek amacıyla kullanılıyordu. Belli yıldızların ya da yıldız gruplarının doğuşuna ve batışına göre hesaplanıyordu. Yıldızların, yaşayan varlıklar ve zeki güçler olduğuna inanıldığı için, dekanlar tanrılarla ilişkilendiriliyordu. Daha sonra, horoskopik astroloji icat edildiğinde, çok önemli oldukları düşünüldü. Bu durum birkaç yüzyıl sürdü. Ama daha sonra önemi azaldı. Göklerin önemli bölümleri oldukları ve göksel varlıklarla bağlantılarına dair inanç tılsımlı büyü alanında hâlâ korunmaktadır. (a.g.e Picatrix). Ancak astrolojide minör asalet kabul edilmekte ve ancak tıpta ve fizyonomide özel bir rol oynamaktadırlar.

Bölüm 1: Astronomi ve Horoskopik Astroloji Astronomik Geçmişi

İ.Ö. ilk birkaç yüzyılda Yunanlıların horoskopik astrolojiyi icat etmesinden önce, Babilliler ve Mısırlıların yıldızları gözleme ve kehanet çalışmaları Zodyak odaklı değildi. Gökler, doğudan batıya doğru dönerken (astrolojide buna “ilk hareket” denir) mevsime ve kişinin bulunduğu enleme göre farklı takım yıldızlar yükselir, tepe noktasına ulaşır ve alçalır. Mısırlılar takvimi, 36 (Zodyak dışı) takım yıldızla ilişkilendirmişti.
Bu takım yıldızlar takvim alanında da kullanılırdı. Mısırlılar, 10 gün süreyle güneşle birlikte yükselen yıldızları gözlerler; 10 günün sonunda bir sonraki dekanın başladığını kabul ederlerdi. Ancak Mısırlılar, dekanları derecelere göre düzenlememişlerdi. 4(4). Geometrik olarak 10 ar derecelik 36 dekan olması mantıklıdır. Ama bir yıl 365 gün olduğu için (365 ¼), bir yıl içindeki (dekanlarla ölçülen) gün sayısı çemberdeki 360 dereceyle örtüşmemektedir. Takvim hesabı şaşmaktadır.

Yunan bilim adamları ve astrologlar eski gelenekleri sentezleyip bunlara sistematik yenilikler eklediler. O zaman gökyüzünü Zodyak’a göre bölmek daha çok kullanılmaya başladı. Dekan sistemi de bunun üzerine eklendi. Dekanlar, astrolojinin bir parçası haline geldi. Her bir burç 10ar derecelik 3 bölüme ayrıldı.
Bu dönemde dekanlar, yıldızların tanrısallığıyla da ilişkilendirilmişti. Eskiler sadece gezegenlere değil, yıldızlara da tanrısal güç atfediyorlardı (en azından belli yıldızlara). Dekanlar, yıldızların ilahi güçlerini temsil ediyordu. Her biriyle ilgili kutsal resimler bulmak mümkündür. Bruce Malina Yeni Ahitte, Aziz John’un Vahiy kitabında anlatılan her varlığın aslında göksel bir cisim olduğunu ayrıntılarıyla ifade etmiştir. (takım yıldızlar, gezegenler, kuyruklu yıldızlar, tek yıldızlar ve Senior 24’le ilişkilendirdiği dekanlar da buna dahildir). Söz konusu gök cisimlerinin tarihi Babillilerin yıldızları gözleme ve onlara tapınma dönemine kadar gitmektedir. Eskilere göre, yıldızların birbiriyle ilişkilerini yorumlayarak öyküler kurmak çok mantıklıydı. Ve eğer Malina (ve diğerleri) haklı ise, Aziz John, Tanrı’nın plânını kavrayabilmek için yıldızları ve kuyruklu yıldızları yeniden yorumlamıştı.

Helenistik Astroloji

Helenistik astrolojide (İ.Ö ilk bir kaç yüzyıldan İ.S. 1inci yüzyıla kadar) dekanlar önemli rol oynamıştır. Romalı astrolog Firmicus Maternus (İ.S. 3. ve 4. yy) dekanların, insanların kaderini belirleme açısından sonsuz güce sahip olduğunu söylemiştir. Ama Yunanlılar bu konuyu fazla geliştirmemişlerdir. (Firmicus. s.36) Astrologların dekanları kullanma biçimlerinden bazıları aşağıda verilmiştir:
Şanslı/Şanssız doğumlar ve ASC
Mısırlılar döneminin uzantısı olarak bazı dekanlar şanslı ya da şanssız sayılırdı. Ufuktan yükselen dekan kişinin hayatının iyi ya da kötü olacağına işaret ederdi. İleriki yıllarda haritaya (doğum anında ufuktaki Zodyak derecesi) ve ASC’ ye (doğum anında yükselen burç) önem verilmesinin temelinde bu yatmaktadır.

Tıbbi Astroloji

Şanslı ya da şanssız hayatı işaret eden dekanlar kavramı, göklerin (insan bedenine karşılık geldiği) bir tür kozmik beden olduğuna dair Stoik inanışla birlikte, astrolojiyi, her dekanın, insan bedenindeki bir bölgeye karşılık geldiği düşüncesine ulaştırmıştır. İçinde kötücül gezegenlerin (Mars ve Satürn) yer aldığı dekanlar ya da bu dekanların horoskopta bulunduğu bölgelerde hastalık ortaya çıkması beklenirdi. Koç’un ilk dekanı, baş bölgesiyle ilişkilendirilmişti. Bu bağlantı Zodyak boyunca devam ediyordu ve Balık’ın son dekanı ayaklarla ilişkiliydi.
Astrologlar, bu tıbbi kavramları, doğumdan gelen kusurları belirlemekte de kullanıyorlardı. (“anormal doğumlar”)

Özetle dekanlar kişinin, sağlık, başarı, beden yapısı ve kişiliğini tanımlamakta kullanılıyordu. Holden’ın, Thebes’li Hephaestio’dan yaptığı çeviride Yengeç’in yükselen 2. dekanı için şöyle denmektedir. “iyi ve zengin ebeveynlerin çocuğu olarak doğacaklar, kardeşlerinin ölümüne tanık olacaklar, toplumda tanınacaklar ve saygı görecekler...(ve) yapı olarak ufak tefek, esmer, ince sakallı”...vs.

Leitourgoi: Ruhsal Yöneticiler

Yunan astrolojinin erken gelişim dönemlerinde her dekan kendi içinde 3’e bölünüyordu. (böylece her burç 9 bölüm oluyordu). Bunlara leitourgoi (bakan) ya da munifices (müsteşar) adı verilmişti. Bu bölünmenin kaynağı bilinmemektedir. Ama eski Babillilerin yıldızlara tapınma ve dekanlara kutsal anlam yükleme döneminden kalma olduğu bellidir. Firmicus bu durumun, dekanları daha ayrıntılı incelemek isteyen kişilerin yaklaşımı olduğunu söylemektedir. Holden ise burçların 9’a bölünüşünün Hint astrolojisindeki Navamsa’lardan kaynaklandığına inanmaktadır.

Munifices ve Leitourgoi, siyasette, bir üst makam tarafından kendilerine verilen görevleri yerine getiren memurlardır. Firmicus, Munifices’in sonsuz ilahi güçleri olduğunu söyler. Kazalara, acılara, hastalığa, beklenmedik olaylara ve anormal doğumlara onlar karar verir. Holden’e göre Hermetica’da, gökyüzünde hareket eden yıldızların bulunduğu ve bunların dekanların emrine uyduğu söylenmektedir. Leitourgoi ise dekanların emri altındaki hizmetkarlar ve emir erleridir.
Eskilerin leitourgoi ve munifices hakkındaki düşünceleri pek net değildir. Burçların alt bölümleri miydi? Yoksa burç “yöneticileri” ya da karşılıklı “ağırlama” tanımındaki gibi metaforik anlamda “tanrısal güçler” ya da “memurlar” mıydı? Yoksa semavi ruhların, büyüsel yollarla göklerin belli bölgelerinde söz sahibi olduğuna mı inanıyorlardı?


Hava Tahmini

Bazı eski ve ortaçağ kaynaklarında hava durumunun dekanlara göre tahmin edilebildiği söylenmektedir. (Zodyak dışındaki sabit yıldızlarla ve karmaşık kurallarla hareket etmelerine rağmen). Bu bağlamda, eski Babil-Mısır kehanetleri ve hava tahminleri ile Zodyaksal Yunan astrolojisinin bir bileşimi olmaktadır.

Dünya Astrolojisi

Dekanlar ayrıca, sabit yıldızlar ve diğer takım yıldızlarla birlikte dünyasal olayların tahmininde de kullanılmaktaydı.
El Biruni Yunanlıların, o anda hangisinin yükseldiğine bağlı olarak 48 takım yıldızın bazılarını dekanlarla ilişkilendirdiğini söylemiştir. Ancak bunu, her ülkeye özel olarak ve farklı bir dünya astrolojisi yöntemiyle uygulamışlar ancak nasıl yaptıklarına dair ipucu bırakmamışlardır.


Yönetici Sistemleri

Eski dönemlerde, dekanlara atfedilen yöneticilerin iki ayrı tanımlaması vardı.
Ben bunlara Kalde yöneticileri ve üçlülerin yöneticileri diyeceğim.
Kaldelilerin yönetici dizininde gezegenler, hızlarına ve dekanlara göre sıralanır. Mars, Koç’un ilk dekan yöneticisidir. Zodyak dizisi şöyle devam eder:

Koç Boğa İkizler
1. Dekan Mars 1. Dekan Merkür 1. Dekan Jüpiter
2. Dekan Güneş 2. Dekan Ay 2. Dekan Mars
3. Dekan Jüpiter 3. Dekan Satürn 3. Dekan


Bu şemaya göre Mars Koç’un ilk, Balık’ın da son dekan yöneticisidir. Yani art arda iki dekanı yönetmektedir.
Üçlülere göre yönetici sınıflamasında, her burcun burç yöneticisi, o burcun ilk dekan yöneticisi kabul edilir. Sonra o üçlünün, diğer iki burç yöneticisiyle devam eder. Örneğin: Koç bir ateş burcudur. Yöneticisi Mars’tır. Yani Mars, Koç’un ilk dekan yöneticisidir. Sonraki ateş burcu Aslan’dır. Yani Güneş, Koç’un 2. dekan yöneticisidir. Bir sonraki ateş burcu Yay’dır. Böylece Jüpiter, Koç’un 3. dekan yöneticisi olur. Boğa, toprak burcudur. Yöneticisi Venüs’tür. Yani 1. dekanı yönetir. Merkür 2. Satürn ise 3. dekan yöneticisidir.
Çoklu yönetici kavramı, modern astroloji öğrencilerine yabancı gelebilir. Geleneksel olarak Zodyak’taki her derecenin, burca, dekana, üçlüye, terime ya da yücelme durumuna (bunlar geleneksel yönetici türleridir) bağlı olarak birden fazla yöneticisi vardır. Benzer şekilde gerçek hayatta da pek çok eğitmenimiz bulunur. Kimi çok güçlü, kimi daha az güçlüdür.


Horoskopik Astrolojide Dekanların Gözden Düşüşü

Zaman içinde astrologlar için dekanların anlamı azalmıştır. Firmicus Maternus, bir gezegen, yönettiği dekandan geçiyorsa, kendi burcundaymış gibi hareket ettiğini ve aynı şeyleri gerçekleştirdiğini söyler. Ama astrologlar, dekanların bu kadar etkili olduğunu pek de hesaba katmamaktadırlar. Terim yöneticilerini önemli sayarlar. Ama dekanların yöneticilerinin sıralamada en sonda geldiğine inanırlar –medikal astroloji gibi özel tekniklerin kullanıldığı alanlar hariç-.

2. Bölüm : Dekanların Tasviri (“Face’ler”)

Dekanlar, “face” ya da “figür” olarak da adlandırılır. (Ya da ilişkilendirilir. Burası kesin değildir). Çünkü Yunanlılar, Hintliler ve Babilliler her bir dekanı, bir insan ya da bir kutsal figürle özdeşleştirmişti. Bu figürlerin dini temelli olduğu çok açıktır. Bazı kaynaklar onları tanrılarla ilişkilendirir. (bence leitourgoi ya da munificelerle bağlantılıdırlar. Yukarı bkz) sonraları bu tasvirler büyü amaçlı kullanılmıştır. (age., Picatrix, ve Agrippa)

Aşağıda, dekanlarla bağlantılı tasvirlerin üç tanımlaması verilmiştir.
a. İbni Ezra’nın Hint tasviri tanımlaması. Bunlar karışık figürlerdir. Genelde hayvan ve hayvan bölümlerine sahip insan tasvirleridir.
b. Picatrix tasvirleri. Bunlar da Hint tasvirlerindeki gibi hayvanları içeren karışık figürlerdir. Ama Agrippa’nınkilere benzer daha kesin anlamlar taşır.
c. Agrippa’nın tasvirleri ve anlamları. Burada hayvansal sembolizm kaybolmuştur. İnsani duygulara ve insani uğraşlara ait daha özel anlamlar vardır.

Dekanlarla birlikte yükselen takım yıldızların tanımlarını, her iki dekan yöneticileri sistemiyle (Kaldelilerin kullandığı gezegen hızlarına göre sıralama ile üçlü yöneticileri dizini) karşılaştırdım. Ancak farklı dekanların neye dayanarak farklı tasvir edildiğine ve her üç kaynağın neden ayrı açıklamalar getirdiğine dair tutarlı nedenler bulamadım. Bunun yanıtı dekanların ilişkilendirildiği tanrısal niteliklerle yatıyor olabilir. Bu konuda henüz incelemediğim kaynaklar var.

Koç’un İlk Dekanı
a. İbni Ezra : Sol elinde mum, sağ elinde ise bir anahtar taşıyan köpek başı. Banbakha 29(29) onun Fas’lı olduğunu söyler. Gözleri siyah, kaşları düzdür. Devler ırkından gelir. Kendini öven biridir. İple bağlanan büyük beyaz bir pelerine sarınmıştır. Kolay öfkelenir. İki ayağı üzerinde durmaktadır.
b. Picatrix : Zenci bir adam. İri yarı huzursuz biri. Gözleri kanlı. Elinde keskin bir balta var. Beyaz bir giysiye sarınmış. İfadesiz yüzünden asalet okunuyor. Güçlü, mevki ve servet sahibi olduğu bellidir.
c. Agrippa : Beyaz bir giysiye bürünmüş, ayakta duran bir zenci. Sağlam yapılı bir bedeni kanlı gözleri var. Çok güçlü ve öfkeli. Bu figür cesaret, direnç, kibir ve utanmazlığı temsil ediyor.
Koç’un 2. Dekanı
a. İbni Ezra : Kumaşlara bürünmüş, üzerine örtü almış tek bacaklı bir kadın. At biçiminde.

b. Picatrix : Yaşil giysili tek bacaklı bir kadın. Bu dekan yüksek mevki, asalet, değer ve kraliyeti simgeliyor.
c. Agrippa : Üzerinde kırmızı, içinde ise ayaklarına kadar uzanan beyaz bir giysiye bürünmüş bir kadın. Bu figür asaleti, krallıkta mevki sahibi olmayı ve hükümranlığı simgeliyor.
Koç’un 3. Dekanı
a. İbni Ezra : Kızıl saçlı, sarı tenli bir adam. Kolay öfkeleniyor. Kavgacı. Elinde tahta bilezikler ve bir de asa tutuyor. Giysileri kırmızı. Demirci olan bu adam iyilik yapmak istiyor ama yapamıyor.
b. Picatrix : Elinde altın bilezik bulunan endişeli bir adam. Giysisi kırmızı. İyilik yapmak istiyor ama başaramıyor. Bu dekan, kurnazlığı, maharet gerektiren meslekleri, yeni şeyleri ve yeni araçları simgeliyor.
c. Agrippa : Solgun yüzlü beyaz bir adam. Kızıl saçlı. Kırmızı giysili. Bir elinde altın bilezik var. Öne doğru tahta bir sopa uzatmış. Huzursuz. İstediği iyiliği gerçekleştiremediği için öfkeli. Bu figür zekayı, alçak gönüllüğü, sevinç ve güzelliği sunuyor.


Boğa’nın 1. Dekanı
a. İbni Ezra : Gür saçlı bir kadın. Oğlu var. Üzerindeki giysinin belli kısımları yanmış.
b. Picatrix : Kıvırcık saçlı bir kadın. Tek çocuklu. Çocuğun giysileri alev almış gibi. Kendi giysileri de öyle. Bu dekan, çiftçiliği, toprağı işlemeyi, tohum ekmeyi, bilimi, geometriyi ve imalatı simgeliyor.
c. Agrippa : Çıplak bir adam. Okçu. Hasat yapan. Çiftçi. Tohum eken. Tarlayı süren. İnşa eden. Toprağı, geometrik kurallara uygun olarak parçalara ayıran.



Boğa’nın 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Yüzü ve bedeni koça benzeyen bir adam. Karısı ise öküze benziyor. Elleri keçi toynağı gibi olan bu adam hiddetli ve obur. Kendi ruhuna huzur vermiyor. Öküzleri kullanarak toprağı sürüyor. Ve tohum ekiyor.
b. Picatrix : Deve yüzlü bir insan figürü. Elleri inek toynağı gibi. Bedeni, yırtık keten bir çarşafa sarılmış. Toprağı sürmek, ekmek ve bir şeyler yapmak istiyor. Bu dekan asaleti, gücü ve insanları ödüllendirmeyi simgeliyor.
c. Agrippa : Elinde anahtar tutan çıplak bir adam. Güç, asalet ve hükümranlık veriyor.


Boğa’nın 3. Dekanı
a. İbni Ezra : Ayakları ve dişleri beyaz bir adam. Uzun dişleri dudaklarının dışına taşmış. Yüzü ve saçları kırmızı. Bedeni bir file ve aslana benziyor. Akılcı biri değil. Düşünceleri kötülükten yana. Bir yere yaslanarak oturmuş. Tasvirde bir at, bir köpek ve küçük bir buzağı da yer alıyor.
b. Picatrix : Dişleri dudaklarından dışarı taşan kırmızı yüzlü bir adam. Bedeni file benziyor. Bacakları uzun. Yanında bir at, bir köpek ve bir buzağı var. Bu dekan tembelliği, yoksulluğu, sefaleti ve korkuyu simgeliyor.
c. Agrippa : Elinde yılan ve kargı taşıyan bir adam. Bu tasvir ihtiyaç ve kârın yanısıra sefalet ve köleliği de simgeliyor.


İkizler’in 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Havada duran güzel bir kadın. Dikiş dikebiliyor.
b. Picatrix : Dikiş ustası güzel bir kadın. yanında iki buzağı ve iki tane at var. Bu dekan, katipliği, hesap alanında ustalığı, vermeyi ve almayı, ayrıca da bilimi simgeliyor.
c. Agrippa : Elinde sopa tutan bir adam. Başkalarına hizmeti, bilgeliği, rakamlarda ustalığı ve kâr amacı gütmeyen sanatları simgeliyor.


İkizler’in 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Başı kurşuna gömülü bir zenci. Elinde silah, başında miğfer var. Miğferin üzerinde ipekten bir taç duruyor. Elinde ise yay ve oklar taşıyor. Alay etmekten ve taklit yapmaktan hoşlanıyor. Çiçekli ve ağaçlı bir bahçede geziniyor. Taşları eliyle tartıyor ve sonra fırlatıyor. Müzik çalıyor. Bahçeden çiçek koparıyor.
b. Picatrix : Kartal yüzlü bir adam. Başı keten kumaşla örtülmüş. Kurşun bir zırhla korunuyor. Başında demir miğfer, onun üzerinde de ipekten bir çelenk var. Elinde yay ve oklar taşıyor. Bu dekan külfeti, kötülüğü ve kurnazlığı simgeliyor.
c. Agrippa : Elinde kaval bulunan bir adam. Başını eğmiş toprağı kazan bir başka adam. Ahlaksız amaçlarla tetikte bekliyorlar. Reziliği, soytarılığı ve hokkabazlığı temsil ediyorlar. Ayrıca bu tasvir işçiliği ve acı dolu arayışları simgeliyor.


İkizler’in 3. Dekanı
a. İbni Ezra : Elinde yay ve ok kılıfı bulunan bir adam silah arıyor. Elinde bir ok, giysiler ve altın takılar var. Müzik çalmak ve her şekilde gülmek ve eğlenmek istiyor.
b. Picatrix : Zırhlar giyinmiş bir adam. Elinde yay, ok kılıfı ve oklar var. Bu dekan gözüpekliği, dürüstlüğü ve paylaşımı ve iş yükünü hafifletmeyi simgeliyor.

c. Agrippa : Silah arayan bir adam ve sağ elinde kuş, sol elinde ise çubuk tutan bir soytarı. Unutkanlığı, gazabı, gözü pekliği, şakayı, ağzı bozukluğu ve yararsız sözleri temsil ediyorlar.


Yengeç’in 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Giysiler içinde yakışıklı genç bir adam. Bir hastalığı var. Yüzünde ve parmaklarında eğrilik görünüyor. Vücudu ata ve file benziyor. Ayakları beyaz. Bedeninde ağaç biçiminde takılar asılı. Üzerinde güzel kokulu dallar bulunan bir meyve ağacının içinde oturuyor.

b. Picatrix : Başı ve parmakları çarpık ve eğri bir adam. Bedeni ata benziyor. Ayakları beyaz. Vücudunda incir yaprakları bulunuyor. Bu dekan, öğretmenliği, bilgiyi, aşkı, kurnazlığı ve becerileri temsil ediyor.

c. Agrippa : Güzel giysiler içinde genç bir bakire. Başında taç var. Hassas duyuları, kurnaz bir aklı ve erkeğe karşı aşkı simgeliyor.


Yengeç’in 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Tatlı konuşan güzel bakire kadın. Başında Cezayir menekşelerinden yapılma bir taç var. Elinde tahta bir sopa. Rüzgarı ve müziği arzuluyor.

b. Picatrix : Güzel yüzlü bir kadın. Başında yeşil Cezayir menekşelerinden yapılma bir taç. Elinde gezegen demetini tutuyor. Bunlar su zambağı. Aşk ve mutluluk şarkıları söylüyor. Bu dekan oyunu, varlığı, sevinci ve bereketi temsil ediyor.

c. Agrippa : Zarif giyimli bir adam. Ya da bir masada oturmuş oyun oynayan bir kadınla bir erkek. Bu dekan zenginliği, şenliği, memnuniyeti, ve kadınlara karşı aşkı temsil ediyor.


Yengeç’in 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Ayakları hayvan ayağına benzeyen bir adam. Vücudunun üzerinde de bir hayvan duruyor. Eşlerine yüzük yapabilmek için gemiyle denize açılıp altın ve gümüş getirmeyi arzu ediyor.

b. Picatrix : Bir Celhafe. Elinde yılan var. Altın zincirleri tutuyor. Bu dekan savaşta ve aksilikler karşısında mücadele hünerlerini temsil ediyor.

c. Agrippa : Bir adam. Elinde mızrak ve boru bulunan bir avcı. Ava gitmek üzere köpekleri çıkartıyor. Bu dekan erkekler arası rekabeti, uçan şeylerin izini sürmeyi, avcılığı, silahla ele geçirilen şeyleri ve kavgayı temsil ediyor.


Aslan’ın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Dallarında bir köpek ve akbaba bulunan büyük bir ağaç. Güzel ama kirli giysili bir adam. Babasını vurmak üzere.

b. Picatrix : Kirli giysili bir adam. Yanında yüzü kuzeye dönük bir atlı var. Yüzü ayıya ve köpeğe benziyor. Bu dekan gücü, cömertliği ve zaferi simgeliyor.

c. Agrippa : Aslanın üzerinde bir adam. Gözüpekliği, vahşeti, gaddarlığı, günahkârlığı, şehveti ve destek gerektiren işleri temsil ediyor.


Aslan’ın 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Zarif burun deliklerine sahip bir adam. Başının üzerinde beyaz Cezayir menekşesinden yapılma bir taç var. Elinde yay tutuyor. Öfkelendiği zaman aslan gibi vahşileşiyor. Aslanı andıran giysilere bürünmüş.

b. Picatrix : Başında beyaz Cezayir menekşesinden yapılma bir taç, elinde ise yay bulunan bir adam. Bu dekan güzelliği, at binmeyi, cahil ve değersiz bir adamın yükselişini, savaşı ve çıplak kılıçları temsil ediyor.

c. Agrippa : Elleri yukarı kalkmış bir tasvir. Kafası taç’a dönüşmüş bir adam. Öfkeli bir adam görünümünde. Tehditkâr. Sağ elinde kınından çıkmış bir kılıç, sol elinde ise kalkanı var. Bu dekan mücadeleyi, bilinmeyen zaferleri temsil ediyor. Alçaklara karşı gelmeyi, tartışmaları ve savaş fırsatlarını simgeliyor.


Aslan’ın 3. Dekanı
a. İbni Ezra : Çirkin bir zenci. Çalışkan. Zeki. Ağzında lezzetli yiyecekler ve elinde et var.
b. Picatrix : Yaşlı, iğrenç bir zenci. Elinde meyve, ağzında et var. Elinde bakır kaplı bir testi tutuyor. Bu dekan aşkı ve zevki temsil ediyor. Tepsiler var. İyi talihi simgeliyor.

c. Agrippa : Eli kırbaç olan genç bir adam. Ve çok üzgün bir başka adam. Hastalıklı bir ifadesi var. İkisi birlikte aşkı, toplumu ve mücadeleden kaçınma hakkının yokluğunu temsil ediyor.


Başak’ın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Pelerine bürünmüş bakire kadın. Giysileri yıpranmış. Elinde testi tutuyor. Cezayir menekşelerinin içinde duruyor. Babasının evine gitmek istiyor.

b. Picatrix : Yünlü çarşafa bürünmüş elinde nar tutan güzel bir kız. Bu dekan tohum ekmeyi, toprağı işlemeyi, ağaçların filizlenmesini, üzüm salkımlarının toplanmasını ve iyi bir hayatı temsil ediyor.

c. Agrippa : Güzel bir bakire kadınla tohum eken bir adam. Bu dekan varlık edinmeyi, günlük besin düzenini, toprağı sürmeyi, tohum ekmeyi ve halkı temsil ediyor.


Başak’ın 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Kıllarla kaplı bir zenci. Üzerinde üç giysi bulunuyor. Biri deri, ikincisi ipek üçüncüsü ise kırmızı kolsuz bir palto. Elinde mürekkep hokkası var. Hesap tutuyor.

b. Picatrix : Güzel renkli bir adam. Deri giysili. Onun üzerine ise demirden bir giysi daha giymiş. Bu dekan, ricaları, arzuları, varlığı, takdiri ve adil olan şeyleri yadsımayı temsil ediyor.
c. Agrippa : Posta bürünmüş bir zenci. Ve bir demet saçı olan bir adam. Elinde çanta tutuyor. İkisi beraber varlık elde etmek için hırsla çaba harcıyorlar. Bu dekan kazancı temsil ediyor.


Başak’ın 3. Dekanı

a.İbni Ezra : Kendini beğenmiş beyaz bir kadın. Boyalı, kolsuz bir manto giymiş. Elleri cüzzamlı. Ve Tanrı’ya dua ediyor.

b. Picatrix : Beyaz keten kumaşa sarınmış solgun yüzlü iri vücutlu bir adam. Yanında siyah zeytin yağı tutan bir kadın. Bu dekan zayıflığı, yaşlılığı, hastalığı, tembelliği, kol-bacak yaralanmalarını, ve insanların yıkımını temsil ediyor.

c. Agrippa : Sağır, beyaz bir kadın. Ya da bir değneğe yaslanan yaşlı bir adam. Bu dekan zayıflığı, sakatlığı, uzuv kaybını, ağaçların harap oluşunu ve insanların topraklardan göçünü simgeliyor.


Terazi’nin 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Pazardaki dükkanda bir adam. Elinde terazi tutuyor. Satın almak ve satmak istiyor.

b. Picatrix : Sağ elinde mızrak, sol elinde ise ayaklarından kavradığı kuşu tutan bir adam. Bu dekan adaleti, gerçeği, doğru yargılamayı, zayıfların ve halkın adına adaletin yerine getirilmesini ve yoksullar için yapılan iyiliği temsil ediyor.

c. Agrippa : Elinde sopa tutan öfkeli bir adam. Ve kitap okuyan bir adam formu. Bu dekan güçlü ve günahkar olana karşı zayıfların hakkını savunmayı ve sefalet içinde olanlara yardımı temsil ediyor.


Terazi’nin 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Kartal formunda bir adam. Çıplak ve susamış. Havaya uçmak üzere.

b. Picatrix : Evlilik ve neşe yolculuğuna çıkmış bir zenci. Bu dekan sessiz, neşeli, bereketi ve iyi bir hayatı temsil ediyor.

c. Agrippa : Öfkeli, gazap yüklü iki adam. Ve zarif giysili bir adam. İskemlede oturmuş. Bu dekan kötülüğe duyulan öfkeyi, sessizliği ve güzel şeylerle dolu hayatın güvenliğini temsil ediyor.


Terazi’nin 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Yüzü ata benzeyen bir adam. Elinde ok ve yay tutuyor.

b. Picatrix : Eşeğe binmiş bir adam. Önünde bir kurt var. Bu dekan kötü işleri, cinsel sapıklığı, zinayı, şarkıları, sevinci ve zevkleri temsil ediyor.

c. Agrippa : Elinde bir şey tutan vahşi bir adam. Önünde çıplak bir adam var. Ayrıca bir elinde ekmek, öbür elinde bir bardak şarap tutan bir adam daha. Bu dekan, günah dolu şehveti, şarkı söylemeyi, sporu ve oburluğu temsil ediyor.


Akrep’in 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Güzel bir kadın. Kırmızı vücutlu. Yemek yiyor.

b. Picatrix : Sağ elinde mızrak, sol elinde ise insan kafası tutan bir adam. Bu dekan mizacı, üzüntüyü, kötü arzuları ve düşmanlığı temsil ediyor.

c. Agrippa : Temiz yüzlü ve iyi huylu bir kadın. Ve ona vuran iki adam. Bu dekan zerafeti, güzelliği, didişmeyi, ihaneti, hilekârlığı, itibar zedelenmesini ve harap olmayı temsil ediyor.


Akrep’in 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Evini terk etmiş olan bir kadın. Çıplak. Üzerinde hiçbir şey yok ve denize giriyor.

b. Picatrix : Deveye binmiş elinde akrep tutan bir adam. Bu dekan bilgiyi, tevazuyu, mizacı ve bir başkası hakkında kötü sözler söylemeyi temsil ediyor.

c. Agrippa : Çıplak bir adam ve çıplak bir kadın. Ve toprağa oturmuş bir adam. Önünde birbirini ısıran iki köpek. Bu dekan küstahlığı, hilekarlığı, hileli anlaşmaları, insanlar arasına fitne sokmayı ve didişme yaratmayı temsil ediyor.


Akrep’in 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Bir köpek, iki domuz, beyaz tüylü büyük bir leopar ve çeşitli av hayvanları.
b. Picatrix : Bir at ve yanında bir tavşan. Bu dekan kötücül işleri ve zevkleri; kadınlarla,
onların arzuları hilafına zorla birlikte olmayı temsil ediyor.
c. Agrippa : Diz çökmüş bir adam. Ve ona değnekle vuran bir kadın. Bu dekan sarhoşluğu, cinsel ilişkiyi, gazabı, şiddeti ve didişmeyi temsil ediyor.


Yay’ın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Çıplak bir adam. Göbeğine kadar insan, göbeğinden aşağısı ise at biçiminde. Elinde yay ve oklar var. Bağırıyor.
b. Picatrix : Üç erkek vücudu. Biri sarı, diğeri beyaz, üçüncüsü ise kırmızı renkte. Bu dekan ısıyı, ağırlığı, tarlalarda ve arazide bereketi, toprağı bölmeyi ve korumayı simgeliyor.
c. Agrippa : Örgü zırh giymiş silahlı bir adam. Elinde çıplak bir kılıç tutuyor. Bu dekan gözü pekliği, kötülüğü, özgürlüğü simgeliyor.


Yay’ın 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Gür saçlı güzel bir kadın. Giysisi ve kulağında küpeleri var. Önünde, içinde altın takılar bulunan kapağı açık bir sandık duruyor.
b. Picatrix : İnek güden bir adam. Elinde maymun, önünde ayı var. Bu dekan korkuyu, feryadı, yas tutmayı, ıstırabı ve kaygıyı temsil ediyor.
c. Agrippa : Ağlayan bir kadın. Kumaşlara sarınmış. Bu dekan üzüntüyü ve kendi
bedeninden korkmayı temsil ediyor.


Yay’ın 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Teni altın renginde olan bir adam. Elinde tahtadan bir küpe (ya da ona benzeyen bir şey) var. Üzerine ağaç kabuklarından yapılma bir kapı örtülmüş.
b. Picatrix : Başının üzerinde takke tutan bir adam bir başka adamı öldürüyor. Bu dekan kötücül eğilimleri, muhalif ve kötü etkileri, bu konularda ve kötücül eğilimlerde atik davranmayı, düşmanlığı, dağılmayı ve kötü işler yapmayı simgeliyor.

c. Agrippa : Altın renkleri içinde bir adam ya da değnekle oynayan aylak bir adam. Bu dekan kendi arzularımızın peşine düşmeyi, onlara sıkı sarılmayı ve kötücül şeylerde, kavgalarda etkin davranmayı, ve korkunç olayları simgeliyor.


Oğlak’ın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Öfkeli bir zenci. Vücudu yaban domuzu biçiminde. Çok kıllı. Sivri ve çok uzun dişleri var. Elinde sığır soparı var. Balık yakalıyor.

b. Picatrix : Sağ elinde kaval, sol elinde ise çapa tutan bir adam. Bu dekan mutluluğu, sevinci, gündelik işlerdeki dağınıklığı, tembelliği, zaafları ve sonsuz kötülüğü simgeliyor.

c. Agrippa : Bir kadın ve ağzına kadar dolu torbalar taşıyan bir adam. Bu dekan ilerlemeyi, memnuniyeti, kazanmayı ve kaybetmeyi, zayıflığı ve alçaklığı temsil ediyor.


Oğlak’ın 2. Dekanı
a. İbni Ezra : Kolsuz bir mantoya sarınmış zenci bir kadın. Atı var.

b. Picatrix : Önünde yarım eşek bulunan bir adam. Bu dekan asla var olmayan ve hiçbir zaman elle tutulamayacak şeyleri aramayı simgeliyor.

c. Agrippa : İki kadın ve bir erkek uçmakta olan bir kuşa bakıyor. Bu dekan gerçekleştirilemeyecek şeyleri arzulamayı ve asla bilinemeyecek şeylerin peşine düşmeyi simgeliyor.


Oğlak’ın 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Zenci ama güzel bir kadın. Her türlü el becerisine sahip. İpek iplik eğiriyor.

b. Picatrix : Elinde kitap tutan bir adam Kitabı açıyor ve kapıyor. Kitabın önünde balık kuyruğu var. Bu dekan zenginliği, parasal birikimi, ticari işlerde yükselişi ve olumlu sonuca gidişi simgeliyor.

c. Agrippa : Bedeni lekelenmemiş, işinde başarılı bir kadın. ve paralarını masanın üzerine toplamış olan bir banker. Bu dekan hesabını bilmeyi, parada açgözlülüğü ve tamahkârlığı temsil ediyor.

Kova’nın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Bakır işlerinde maharetli bir zenci.

b. Picatrix : Kafası kesilmiş bir adam.Elinde bir tavus kuşu tutuyor. Bu dekan ıstırabı, yoksulluğu ve ekmek kırıntılarıyla uğraşan bir köleyi simgeliyor.

c. Agrippa : Hesabını bilen bir adam ve iplik eğiren bir kadın. Bu dekan kazanç elde etme düşüncesini ve bu amaçla çalışmayı, yoksulluğu ve alçaklığı simgeliyor.


Kova’nın 2. Dekanı

a. İbni Ezra : Çok koyu tenli, uzun sakallı bir zenci. Elinde yay, oklar ile içinde değerli taşlar ve altın bulunan keseler var.

b. Picatrix : Kendini çok üstün sayan kral gibi bir adam. Gördüğü kişilerden kendini sakınıyor. Bu dekan güzellik, mevki, aradığını bulma, bütünlenme, zarar görme ve zayıflığı temsil ediyor.

c. Agrippa : Uzun sakallı bir adam. Bu dekan anlayış, uysallık, tevazu, özgürlük ve kibar davranışları temsil ediyor.


Kova’nın 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Öfkeli ve hilekar bir zenci. Kulaklarından kıllar çıkıyor. Üzerinde ağaç yapraklarından yapılma bir taç duruyor. Bir yerden diğerine dönüp duruyor.

b. Picatrix : Kafası kesilmiş bir adam. Yanında yaşlı bir kadın var. Bu dekan bereketi, arzuda mükemmeliyeti ve hakaret dolu tavırları temsil ediyor.

c. Agrippa : Kızgın bir zenci. Bu dekan küstahlığı ve saygısızlığı temsil ediyor.


Balık’ın 1. Dekanı

a. İbni Ezra : Güzel giysiler içinde bir adam. Eli demirden bir alete dönüşmüş. Evine gidiyor.

b. Picatrix : İki vücutlu bir adam. İki eliyle birden selam verecek gibi görünüyor. Bu dekan barış, alçak gönüllülüğü, zaafları, pek çok yolculuğu, ıstırabı, servet arayışını ve bir kişinin hayatı için kederlenmeyi temsil ediyor.

c. Agrippa : Omuzlarında ağır yük taşıyan bir adam. İyi giyimli. Bu dekan yolculukları, yer değiştirmeyi, servet edinme konusunda dikkatli olmayı ve giysileri simgeliyor.


Balık’ın 2. Dekanı


a. İbni Ezra : Denizdeki bir geminin içinde oturan beyaz, güzel bir kadın. Karaya çıkmak istiyor.
b. Picatrix : Başı aşağı eğik durumda arkaya doğru dönmüş bir adam. Ayakları yukarı kalkmış. Elinde, içinde yiyecek şeyler bulunan bir tepsi tutuyor. Bu dekan insana sorumluluk yükleyen yüce değerler konusunda güçlü arzuları ve düşünceyi simgeliyor.
c. Agrippa : İyi görünüşlü ve ziynetlerle bezenmiş bir kadın. Bu dekan arzuları, kişinin kendini büyük işlerin içinde görmesini temsil eder.


Balık’ın 3. Dekanı

a. İbni Ezra : Ayağını karnına yaslayan çıplak bir adam. Elinde mızrak var. Hırsızlardan ve yangından korktuğu için bağırıyor.

b. Picatrix : Kötücül fikirlerle dolu, aldatmayı ve ihaneti düşünen mahzun bir adam. Önünde, elinde kuş tutan bir kadın ve üzerinde bir eşek görünüyor. Bu dekan tutkuyu, kadınlarla yatma konusunda büyük bir iştahı, huzur ve sessizlik arayışını simgeliyor.

c. Agrippa : Çıplak bir adam. Ya da bir delikanlı. Yanında saçı çiçeklerle süslenmiş güzel bir bakire kadın. Bu dekan dinlenmeyi, aylaklığı, hazzı, cinsel ilişkiyi ve kadınları kucaklamayı temsil ediyor.

Benjamin Dykes, PhD, A.M.A.

"Güneş gibi ol şefkatte, merhamette
Gece gibi ol ayıpları örtmekte
Akarsu gibi ol keremde, cömertlikte
Ölü gibi ol öfkede, asabiyette
Toprak gibi ol tevazuda, mahviyette
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA DA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL !!!!!!!! "
MEVLANA
[align=center][color=#008000][size=x-large]
[i]
03-09-2008 03:48 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
yezda Çevrimdışı
Kıdemli Üye
**
Kayıtlı
lt=
Mesajlar: 462
Üyelik Tarihi: Aug 2007

Rep Puanı: 3

Mesaj: #2
RE: Astrolojide Dekanlar
Dekanlar benim bildiğim kadarıyla burçların ilk 10.derecelik evresi ikinci 10.luk ve son onluk dereceği olarak 3.e ayrılıyor.. Her gurubun yönetici gezegenleri ilk onluk ikinci onluk ve 3.üncü onluk olmak üzere yönetici gezegen olarak alınıyor...

Hava gurubunun yönetici gezegenleri sırasıyla,merkür(ikizler yöneticisi) venüs (terazi yöneticisi) ve uranüs (kova yöneticisi olarak baz alındığında her dekana bir gezegen denk geliyor...

Kendimde bunu açıklamam gerekirse,ben güneşin kovada 6.derece olduğu sıralarda doğmuşum ve bu yerleşime göre ilk dekanda sayılıyorum ve 1.inci dekana girmiş oluyorum,merkür özelliklerini yoğun üzerimde taşıyorum anlamına geliyor...

Yani böyle açıklayabildim,umarım anlaşılır olmuştur... Yanlış bilgi vermişte olabilirim,lütfen kusura bakmayın arkadaşlar sevgiler...

Başkalarına dayalı bir yaşam süren, hiçbir şey yapmadan öylesine yaşayan bir kişi, başına gelen zorlukları, kaderim buymuş diye nitelendiremez.
03-09-2008 04:21 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
SESAME Çevrimdışı
Katılımcı Üye
**
Kayıtlı

Mesajlar: 63
Üyelik Tarihi: May 2008

Rep Puanı: 0

Mesaj: #3
RE: Dekan ve dwadlar
DWADLAR VE DEKANLAR

Astrolojik alfabede kullanılan yöntemlerden ikisi burçları dekanlara ve dwad’lara ayırmaktır. Dekanlar her burcu 10o’lik bölümlere ayırır. Dwad’lar ise her burcu 2,5o’lik bölümlere ayırır. Dekanların modern astrolojideki yorumuna göre her burcun ilk on derecesi –ilk dekanı- o burcun kendi enerjisini temsil eder. Aynı burçtaki ikinci on derecelik bölüm aynı elementten olan bir sonraki burcu temsil eder. Üçüncü dekan ise bu sırayı takip eden aynı elementin sonuncusunu temsil eder. Örneğin Koç burcunun ilk on derecesi, yani ilk dekanı, Koç özelliklerinin vurgulandığını gösterir. İkinci dekan aynı element sırasını takiben Aslan eğilimlerini, üçüncü dekan ise Yay eğilimlerini gösterir.

Dwadlar her burcu 2,5o’lik 12 eşit parçaya bölerek benzer ilkeyi temsil ederler. Bu 2,5’lik bölümlerle bir burç içinde bütün Zodyak temsil edilir. Örneğin Koç'un ilk 2,5’lik bölümünü yine Koç'un kendi saf enerjisi temsil eder. 2,5o–5o arasını Boğa, 5o-7,5o arasını İkizler 7,5o-10o arasını Yengeç temsil eder. 10 ile 12,5 dereceler arası ikinci dekanla aynı burçtur. Yani Koç'un 10 ile 12,5 derecelerini ikinci dekanıyla aynı olan Aslan temsil eder.
(bununla ilgili bir tablo vardı bulursam onuda ekleyeceğimgülücük)

GEZEGEN RAHAT ÇALIŞTIĞI BURÇ YÜCELDİĞİ BURÇ ZAYIF/ETKİSİZ OLDUĞU BURÇ
Sun Leo Aries Libra
Moon Cancer Taurus Scorpio
Mercury Gemini and Virgo Virgo Pisces
Venus Taurus and Libra Pisces Virgo
Mars Aries and Scorpio Capricorn Cancer
Jupiter Sagittarius and Pisces Cancer Capricorn
Saturn Capricorn and Aquarius Libra Aries

biraz karışık mı oldu ?? gülücük

Karanlığın en çok arttığı anda, gökteki yıldızları görebilirsiniz.
05-14-2008 03:01 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
SESAME Çevrimdışı
Katılımcı Üye
**
Kayıtlı

Mesajlar: 63
Üyelik Tarihi: May 2008

Rep Puanı: 0

Mesaj: #4
RE: Dekan ve dwadlar
güneş, aslanda iyi çalışır tüm olumlu özelliklerini aktarır, koçta yücelir, terazide görevlerini yerine getiremez, zayıflar, yani düşer.
ay, yengeçte iyi çalışır,rahattır, boğada yücelir, çok güçlüdür, akrepte zayıftır..

diğer gezegenleride yukarıdaki listeden bu şekilde takip edebilirsin, yinede bir sorun olursa yardımcı olayım, tablolar karıştı gerçekten, editleyemedim .. pardon :(gülücük

Karanlığın en çok arttığı anda, gökteki yıldızları görebilirsiniz.
05-14-2008 03:17 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
galaxia
Kayıtsız

 
Mesaj: #5
RE: Dekan ve dwadlar
EN GÜÇLÜ GEZEGEN HANGİSİ?

AY boğada özellikle 20 derecede çok güçlüdür işini en iyi şekilde yerine getirir. Kuvvetli bir hafıza ve sezgi verir.
Hangi gezegen haritada baskın ise o gezegen özellikleri bir yaşam boyunca kişiyi çok etkiler. Etkileri gezegenin verdiği özelliklerle ilgilidir.
Eğer haritamızda mars güçlü/baskın ise birey olarak mars transitinden çok daha fazla etkileniriz''.
Gezegenin güçlü olup olmamasını öğrenmek için önce hangi burçta kaç derecede olduğu sonra hangi evde ve son olarak da açılara özellikle ağır ve sert olan gezegenlerin olumsuz açı olup olmamasına dikkat etmeliyiz.

KOÇ BURCUNU VE MARS GEZEGENİNİ ELE ALALIM..

1.ev-Koç Burcunun evi öyle değil mi?

Koç burcunun yönetici gezegeni de Mars..

*Öyleyse Mars kendi evi olan 1.evde ve Koç burcunda rahat edecektir, kendini iyi gösterecektir. Çünkü kendisinin yönettiği ev ve burç -yani akrabalar

*Koç burcunun zıttı olan Terazi burcunda ve Terazi burcunun evi olan 7.evde rahatsız (zararlı) olacaktır.

*Mars en çalışkan Oğlak burcunda ve Oğlak burcunun öz evi olan 10.evde yücelir..

*En yumuşak, Mars'ın doğasına en aykırı burç olan Yengeç burcunda ve bu burcun öz evi olan 4.evde düşecektir...


ASLAN BURCUNU VE GÜNEŞ'İ ELE ALALIM.

5.Ev Aslan burcunun evi.

Aslan burcunun yönetici gezegeni de Güneş.

*Öyleyse Güneş kendi evi olan 5.evde rahat edecektir, kendi amacını gerçekleştirebileceği yer 5.evdir, istediği kadar parlayabilir orda. Gezegenin amacı parlamaktır. Kendini burada gerçekleştirebilir.

*Aslan burcunun zıttı olan Kova burcunda ve Kova burcunun öz evi olan 11.evde de haliyle zararlı olacaktır çünkü Kova burcu Aslan burcunun zıttı dır ve Aslan'da yararlı olan Kova'da zararlı olur.. Güneş kendini Kova burcunda ve 11.evde gösteremez. Kova kendinden çok insanlık için çalıştığından Güneş'in egosu doymaz bir nevi Güneş amacını gerçekleştiremez. Böyle düşünebiliriz.

*Güneş en iyi Koç burcunda ve 1.evde parlar, bu evde ve Koç burcunda Güneş yücelir.

*Koç burcunun zıttı olan Terazi burcunda ve 1.evin karşıtı olan 7.evde ise Güneş düşer.
Merkür Başak'ta (6.ev) çok güçlüdür, İkizleri (3.ev) de sever ve burada da fevkalade iyi çalışır. Balık'ta (12.evde) ve Yay'da (9.evde) zararlıdır, Kova'da (11.evde) yücelir, Aslan'da (5.evde) da düşer

GEZEGENLERİN GÜÇLÜLÜK DURUMLARI

YÜKSEK _ DÜŞÜK _ GÜÇLÜ _ ZARARLI

SATÜRN _ TERAZİ _ KOÇ _ OĞLAK/KOVA _ YENGEÇ/ASLAN

JÜPİTER _YENGEÇ_ OĞLAK _ YAY/BALIK _ İKİZLER/BAŞAK

MARS - OĞLAK _ YENGEÇ _ KOÇ/AKREP _ TERAZİ/BOĞA

GÜNEŞ - KOÇ _ TERAZİ _ BOĞA/TERAZİ _ AKREP/KOÇ

MERKÜR_ KOVA _ ASLAN İKİZLER/BAŞAK YAY/BALIK

AY _ BOĞA _ AKREP _ YENGEÇ _ OĞLAK


aslında tabloları var ama eklenmiyor
05-14-2008 04:07 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
yezda Çevrimdışı
Kıdemli Üye
**
Kayıtlı
lt=
Mesajlar: 462
Üyelik Tarihi: Aug 2007

Rep Puanı: 3

Mesaj: #6
RE: Dekan ve dwadlar
ASTROLOJİDE DEKAN VE DWAD KAVRAMI
ASTROLOJİ-PARAPSİKOLOJİ-METAFİZİK-İNSAN VE YAŞAM-FELSEFE-MİTOLOJİ



Astroloji sadece güneş,ay,burcu,12.ev sistemi,ay düğümleri,arap noktalar,sabit yıldız konumları,karakter,fiziksel yapı,evlilik,aşk,çocuk vb...kavramlardan oluşmaz,astrolojinin iyi

bir sağlıklı bir horoskop analizi için pek çok yardımcı araçları,kuralları,dalları mevcuttur.



Bunlardan biride astrolojide dekan ve dwad kavramıdır,horoskop analizinde evlere yerleşen planetlerin her birinin kişiye artı-eksi verdiği özellikler ,yaşam alanlarında kolay geçişleri zorlu yolları etkileyen planetlerin özel durumları vardır.



Horoskopda bulunan planetlein durumunu değerlendirirken öncelikle 5 temel asalet dediğimiz sistemi kullanırız,sırasıyla hiyerarşik düzende en etkileden başlar etkisi en düşüğe doğru analiz ederiz,dekan kavramı 5 temel asaletin en sonunda etkisi en düşük olanıdır.fakat özel durumlarda,

ilişkilerde,sağlık durumunda ayrı bir önemi vardır.



Dekan,her burcun 30 derecelik bütününü eşit 3 parçaya bölünmesiyle,yani 10*lik bölünmesiyle oluşan,ilk 10*lik kısmı burcun kendi öz enerjisini rahat sergilediği,ikinci 10*lik bölüm aynı burcun doğasında olan diğer burcun özelliğini,son 10*lik dekan ise ikinci burçtan sonra aynı doğaya sahip burcun yönetiminde olmasıdır.



örnek :balık burcunun ilk 10*lik dekantı kendi balık enerjisinin gücünü temsil eder,neptün-jüpiter doğasındadır ve buraya yerleşen planet buna göre önemini kazanır yada yitirir sorun olur.

balık burcunun 2.ci dekanı yani 2.bölümü yengeç burcu-ay yönetimindedir,yine aynı şekilde buraya yerleşen planet yengeç ay doğasında etki verir.

balık burcunun son dekantı 3.bölümü ise akrep-mars-pluto yönetimindedir,buraya yerleşen planet

akrep doğasından,mars-pluto enerjilerinden etkilenecektir...



ve dwad kavramı,bu kavramda her burcun zodyakta yer aldığı derecesine göre 2.5*lik 12 eşit parçaya bölünmesiyle oluşur.bir burcun içinde bu işlemde zodyakta yer alan her burç yerini alır.buna göre daha iyi kavramanız için nacizane bir tanım yapayım,dekanlar dakika ise dwadlar saniyedir gibi...bir planetin horoskopta bulunduğu burç ve derecesine bakarak önce dekan ardından dwad çizelgesini de analize ekleriz,5 temel asalat dediğimi ve en sonda yer alan dekan

derecesinde planetin ne tür enerjilerle örülü olduğunu,neasıl etkiler bırakacağınıda çözmüş oluruz.

aynı zamanda bu kavram transitlerde ve progress haritalarda daha bir önemlidir.


Örneğin Balık'ın ilk 2,5’lik bölümünü yine balık'ın kendi özü temsil eder.
2,5*–5* arasını koç, 5*-7,5* arasını boğa gibi...

Hazırlayan-Kaynak:Esmeralda

Başkalarına dayalı bir yaşam süren, hiçbir şey yapmadan öylesine yaşayan bir kişi, başına gelen zorlukları, kaderim buymuş diye nitelendiremez.
05-18-2008 01:59 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
Luli Çevrimdışı
√īoℓэ†
**
Kayıtlı
lt=
Mesajlar: 740
Üyelik Tarihi: Aug 2008

Rep Puanı: 6

Mesaj: #7
Cvp: RE: Astrolojide Dekanlar
yezda Yazılan:Hava gurubunun yönetici gezegenleri sırasıyla,merkür(ikizler yöneticisi) venüs (terazi yöneticisi) ve uranüs (kova yöneticisi olarak baz alındığında her dekana bir gezegen denk geliyor...

Kendimde bunu açıklamam gerekirse,ben güneşin kovada 6.derece olduğu sıralarda doğmuşum ve bu yerleşime göre ilk dekanda sayılıyorum ve 1.inci dekana girmiş oluyorum,merkür özelliklerini yoğun üzerimde taşıyorum anlamına geliyor...
Başarılı bir anlatım sevgili Yezda, teşekkürler paylaştığın için.

O zaman bu mantık üzerinden şöyle düşünebilirim :

Güneş'im muhtemelen 29 derece ile Koç burcunun son, bir diğer ifadeyle 3. dekanında.

Ateş elementine mensup burçlar arasında 1. dekana Koç, Mars ile
2. dekana Aslan, Güneş ile
3. dekana Yay, Jüpiter ile giriyorsa;

Jüpiter vurgulu bir Koç Güneşim var yani hımm peki bunu Jüpiter karakterindeki Koç ile mi ilişkilendirmeliyiz yoksa kişinin Natal haritasındaki Jüpiter etkisinin yoğunluğu ile mi?

11-24-2008 11:31 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
yezda Çevrimdışı
Kıdemli Üye
**
Kayıtlı
lt=
Mesajlar: 462
Üyelik Tarihi: Aug 2007

Rep Puanı: 3

Mesaj: #8
Cvp: Astrolojide Dekanlar
Dekan(at)lar Öğretisi
Dekanlar ya da dekanatlar öğretisi, MÖ 3000 yılına kadar uzanan ve Mısırlılar tarafından geliştirilmiş olan çok eski bir sistemdir ve köken olarak siderik doğaya sahiptir.

Mısırlıların bir haftası 10 günden oluşuyordu ve buna uygun olarak ta, hangi yıldızların ya da yıldız gruplarının bu onar günlük zaman aralıklarında tekrardan Güneş´ten önce dogduklarını gözlemlemek amacıyla dekanatlar oluşturulmuştu. Dolayısıyla bir Güneş yılı da 36 ayrı birime (+ Epagomene denilen 5 artık gün) ayrılmıştı. Bu yıldızların birbiri ardına doğuşları, gecenin saatlerini gösterirdi ki her 10 günde yeni bir dekanat yıldızı, gece saatlerinin sonuncusuna karşılık gelirdi. Her bir dekanat ta çeşitli tanrılar tarafından sembolize edilirdi.

Mısır dekanatları çok sonraları ekliptiğe uyarlandı; 10°lik her bir kesit genel olarak dekanat ve haftanın 10 günü de topluca dekan olarak adlandırıldı. Sonrasında ise Babil geleneğine uygun olarak her bir dekana, dekanın yüzü (Lat. Facies, Yun. Prosopa) olarak tanımlanan bir planet verildi.

Dekanat öğretisine ilişkin olarak elde 3 ayrı versiyon bulunmaktadır. Bunlardan ilki Hint kaynaklıdır ve günümüzde de batı astrolojisinde kullanım bulmuştur. Buna göre her bir dekanata, ait olduğu üçlemenin her bir burcunun yöneticisi verilir: Örneğin Koç burcunda, ateş üçlemesinin birinci burcu Koç nedeniyle ilk 10°yi Mars alır, ikinci ve üçüncü olarak ta Güneş ve Jüpiter gelirler.

İkinci bir versiyon da Manilius tarafından aktarılmış olanıdır. Buna göre her 10°de, burçların birbirlerini izleme sırası önem taşır: Koç´un ilk dekanatı Koç, ikincisi Boğa, üçüncüsü İkizler ve Boğa´nın ilki Yengeç…vs.

Bu yazıda işlenecek olan dekanatlar öğretisi ise Mısır-Kalde kaynaklıdır. Dekanatlar tek başına bir belirleyiciliğe sahip değildir ve bu nedenle de klasik Arap astrolojisi geleneğinde kendilerine 1 asalet derecesi verilir.

Bu noktada, dekanatların anlamlarına ilişkin olarak Ali Ben Ragel ve İbni Ezra´dan bir tablo sunmak istiyoruz. Aslında dekanat öğretisinin bu anlamda yükselen burçla direkt ilgisi var. Ali Ben Ragel´in açıklamaları genel olarak dekanat yöneticilerine dayanırken İbn Ezra´nınkiler sanki daha farklı bir kökten kaynaklanıyormuş gibi görünüyor. Listedeki dekanat isimleri de Tebli Hephaestion´a ve Firmicus Maternus´a aitler. Bizler özellikle İbn Ezra´nın verdiği açıklamaları kontrol ettik ve doğruluk derecesini tartma imkanı bulduk. Bu veriler birçok yükselenle tam olarak uyuşmaktadır. Dolayısıyla sizlerin de bunu denemesini salık veriyoruz. Ek olarak, verilen bilgilere göre de yükselen burç derecesini düzeltme imkanına sahip olunabilir.

Buradaki bilgiler, her bir burcun ilk, orta ve son 10°lik kısımlarına dair açıklamaları sunmaktadır. Son olarak, yazılanların Türkçesini de ana metine zarar vermemek açısından çok akıcı kullanmak istemedik.

KOÇ BURCU
(0° - 10°)
Chontare – Senator
Mars

Ali Ben Ragel: Düşmanlık (ya da savaş), güç, yüksek cesaret ve utanmazlık (ya da yüzsüzlük).

İbn Ezra: Kızıl saçlı, dar bir mide ve vücutta az et; sol ayakta ve sol dirsekte (sol bilekte) bir ben; birçok arkadaşı olacak ve kötüyü hiçe sayacak (ya da hor görecek, aşağı görecek).

(10° - 20°)
Chontachre – Senacher
Güneş

Ali Ben Ragel: Soyluluk, krallık, güç ve itibar (ya da prestij, şan).

İbn Ezra: Koyu, güzel bir biçim ve kendine has vücut; kolay kızacak ve kızgınlığını kontrol altına alamayacak; yüksek prensiplerini kusursuz bir akıl ve eğitimle kombine edecek; sayısız düşmanları olacak.

(20° - 30°)
Siket – Sentacher
Venüs

Ali Ben Ragel: Dişilik, ince (kadınsı) davranışlar, yumuşaklık, topluluk oyunları ve temizlik (temizleme).

İbn Ezra: Kızıl ve safran renginde olacak ve insanlardan izole olacak.

BOĞA BURCU
(0° - 10°)
Chou – Sua
Merkür

Ali Ben Ragel: Toprağı sürmek ve tohum ekmek, inşa etmek ve halklandırmak, öğreti ve bilgelik, toprağı ölçmek (Landbemessung).

İbn Ezra: Kısa vücut, büyük gözler, kalın dudaklar, ensede ve üreme organlarında bir ben; asil (ya da cömert) bir kalbi ve sayısız arkadaşları olacak ve zevkin her türünü tadacak.

(10° - 20°)
Ero – Aryo
Ay

Ali Ben Ragel: Güç, soyluluk ve asalet; şehirleri yağmalamak ve insanlara sorunlar çıkarmak.

İbn Ezra: Yuvarlak kafa, büyük bir mide (karın), güzel gözler ve hoşgörülü, cömert bir ruh; akıllı olacak ve omuzlarında kılllar ile belinde bir beni olacak.

(20° - 30°)
Rombromare – Romanae
Satürn

Ali Ben Ragel: Sefillik (ya da zavallılık), kölelik, yaralar, problemler ve hor görülme (hiçe sayılma).

İbn Ezra: Güzel bir vücut ve baş, sol gözde bir ben; fazla çalışma sebebiyle dertli olacak ve kadınlardan yana şansı olmayacak.

İKİZLER BURCU
(0° - 10°)
Thosolk – Thesogar
Jüpiter

Ali Ben Ragel: Yazı (ya da makale, parça yazılar), hesaplama (matematiksel anlamda), değiş tokuş, kazanç (ya da kazanım) getirmeyen bilgi.

İbn Ezra: Vücudu, gözleri ve saçları iyi görünüşlü olacak; kafada (ya da çenede; Alm. Backe) bir beni olacak; tam anlamıyla keskin bir kavrayış yeteneğine sahip olacak ve hiddetli (öfkeli) olmayacak; fazla çalışma sebebiyle eziyet çekecek ve kadınlarla şanssız (ya da mutsuz) olacak.

(10° - 20°)
Uare – Ver
Mars

Ali Ben Ragel: Acelecilik, zorluklar, şanssız arayış ve aşırı acelecilik yüzünden ayıplanma.

İbn Ezra: Kısa vücutlu ve koyu olacak; dirseğinin altında siyah bir ben; konuşması hoş olacak; iyi yetişmiş ve kültürlü olacak; soylu olacak ve krallarla ilişkisi olacak (arkadaşlık edecek).

(20° - 30°)
Phouori – Tepis
Güneş

Ali Ben Ragel: Unutkanlık, küçümseme (az değer verme), oyunlar, alay (etme), aylaklık (işe yaramazlık).

İbn Ezra: Küçük bir çehre ve küçük gözler; cinsel ilişkiye talebi olan bir erkek olacak; uygun olmayan kelimeler sarfedecek ve ödevlerini yaralayacak.

YENGEÇ BURCU
(0° - 10°)
Sothis – Sothis
Venüs

Ali Ben Ragel: Bolluk (ya da dolgun, üreyen; kadınlarda: tombul; Alm. Üppigkeit), akıllılık, kendisini sevilen yapmak, incelik (muhtemelen kadınsı davranışa sahip olmak) ve merhametlilik.

İbn Ezra: Fiziksel olarak çekici, saçlar ve göz kapakları birbirine yakın; burun kanatları uzun ve omuzlar geniş; dirseğin altında ya da sağ kolda bir ben; iyi bir ruha ve birçok arkadaşa sahip olacak; kişileri aldatmada eksper olacak.

(10° - 20°)
Sit – Sith
Merkür

Ali Ben Ragel: Zevkler, neşe (sevinç), kadınlar, zenginlik ve bolluk.

İbn Ezra: Kızıl, kısa vücutlu ve sakalsız olacak; gözlerinde koyu bir beni olacak; her canlı tarafından sevilecek.

(20° - 30°)
Chnoumis – Thiumis
Ay

Ali Ben Ragel: Av, kaçakların takibi, birşeylere silahlar, mücadele ve karşıtlık koyarak ulaşmak.

İbn Ezra: Şişman, kısa boylu, kıllı göz kapakları, büyük bir mide ve uzun bir gövde. Güçlü olacak, bazen kalp krizi geçirecek ve kendi suçları altında eziyet çekecek.

ASLAN BURCU
(0° - 10°)
Charchnoumis – Craumonis
Satürn

Ali Ben Ragel: İğrençlikler, kötü işler, ceza çekmek, cüretkarlık ve savsaklık (ya da çapkınlık).

İbn Ezra: Vücut ve yüz güzel olacak; ten rengi kızıl, bulanık (donuk) gözler; göğsü ve bacakları düz olacak; midesinin üst bölümünden hasta olacak; insanlar arasında tanınmış ve krallarla ilişkide mütevazi olacak.

(10° - 20°)
Hetet – Sic
Jüpiter

Ali Ben Ragel: Tartışma, kolay aldatılma, endişe, bir bilgisi olmayanın hainler üzerindeki zaferi, kırım (katliam), meydan okuma ve meydan muharebesi (çarpışma).

İbn Ezra: Alımlı (sempatik) bir vücut, geniş göğüsler, küçük hayalar ve bacaklar; saçsız (ya da tüysüz) ve diyaframından hasta olacak; kendi insanları tarafından onurlandırılacak ve cömert olacak.

(20° - 30°)
Phoute – Futule
Mars

Ali Ben Ragel: Aşk, sosyallik, tartışmamak ve kavga çıkmaması için vazgeçmek.

İbn Ezra: Oldukça kısa bir boy, ten rengi beyaz ve zincifre kırmızısı; sesi güçlü olacak; kadınları sevecek ve birçok arkadaşı ve düşmanları olacak, birçok şikayeti olacak.

BAŞAK BURCU
(0° - 10°)
Tom – Thumis
Güneş

Ali Ben Ragel: Tohum ekmek, çift sürmek, toprağı işlemek ve insan yerleştirmek (halklandırmak), sahip olduklarını yığmak (biriktirmek) ve fazlalaştırmak.

İbn Ezra: Parlak saç, hoş bir yüz, güçlü bir ses; yazar ve matematikte eksper olacak.

(10° - 20°)
Ouosteukoti – Tophicus
Venüs

Ali Ben Ragel: Kazanç, para aramak ve muhafaza etmek, eksiklik, insanlarda korunma aramak.

İbn Ezra: Kazanmış bir görünüm, küçük gözler, şirin burun delikleri; iyi yetişmiş ve açık bir erkek olacak, geniş kalpliliğe yeteneği ve kompliman duymaktan hoşlanan birisi olacak.

(20° - 30°)
Apho – Afut
Merkür

Ali Ben Ragel: Yaşlılık, zayıflık, tembellik, organlarda bozukluklar, ağaçları sökmek ve köyleri halksızlandırmak.

İbn Ezra: Güzel bir görünüş, iyi yetişmiş olacak, hakiki anlamda zeki, alçakgönüllü ve bilge olacak.

TERAZİ BURCU
(0° - 10°)
Souchoe – Seuichut
Ay

Ali Ben Ragel: Adalet, hak, hakikat, kötü güç sahibi olanları zayıflardan ayırmak, muhtaç olanlara ve düşkünlere yardım etmek.

İbn Ezra: Güzel bir yüzü olacak, başında bir yarası olacak, elde ya da ayakta yakıcı bir acı hissedecek, çok çalışmadan yana dertli olacak ve alçakgönüllü (ya da uslu, terbiyeli, sade) ve kültürlü olacak.

(10° - 20°)
Ptechout – Sepisent
Satürn

Ali Ben Ragel: İyi bir durum ve fazlalık, iyi ve garantili bir yaşam.

İbn Ezra: Vücut, yüz ve fiziki yapı çekici, gözleri ve yanları bir parça deforme olmuş. Liberal ve cana yakın olacak.

(20° - 30°)
Chontari – Senta
Jüpiter

Ali Ben Ragel: Düşüncesizlik, homoseksüalite, şarkı (ya da şarkı söyleme), eğlence ve kötü eğilimleri izlemek.

İbn Ezra: İyi görünüşlü bir vücut, kazanmış gibi bir duruş, kusurlu görme yetisi; tanınacak ve insanları tarafından kendisine saygı duyulacak.

AKREP BURCU
(0° - 10°)
Stochneni – Sentacer
Mars

Ali Ben Ragel: Mücadele, üzüntü, aldatma ve kıskançlık.

İbn Ezra: Oldukça çekici, kafada bir ben; gözleri bir kedinin gözlerine benzeyecek ve geniş bir göğüs kafesi olacak; bazen sol ayak ya da sağ elde bir beni olacak; iyi yetiştirilmiş, hassas ve iyi bir konuşmacı olacak.

(10° - 20°)
Sesme – Tepsisen
Güneş

Ali Ben Ragel: Yüzleşmeler, gizleri açığa çıkarma, insanların arasına kendisine geri dezavantaj olarak dönecek fitne, fesat ve kötülük ekmek.

İbn Ezra: Büyük bir kafa ve oldukça tatlı bir biçim, cinsel organı ya da arka tarafında (sırtında) bir ben; iyi yetiştirilmiş ve konuşkan olacak.

(20° - 30°)
Sisieme – Sentineu
Venüs

Ali Ben Ragel: Dulluk, seksüel sapıklık (ya da baştan çıkartma, ayartma), iğrençlik ve zor kullanma ile gelen tecavüz.

İbn Ezra: Kısa bir vücut; gözler eğik (oblik, eğri, yatık, meyilli) görünecek; kadınları ve aşırı yemek yemeyi sevecek ve çok umutsuz (cesareti kırılmış) olacak.

YAY BURCU
(0° - 10°)
Reoua – Eregbuo
Merkür

Ali Ben Ragel: Cesaret, özgür olma ve şovalyelik.

İbn Ezra: Güzel ve tatlı şirin hatlara sahip olacak, duruşu dik olacak; iyi olanı koruyacak ve krallar ve lordlarla ilişkisi olacak.

(10° - 20°)
Seisme – Sagon
Ay

Ali Ben Ragel: Korkular, ağlama ve acı ve sürekli kendi vücudundan (ona birşey olacak diye) korkmak.

İbn Ezra: Yüz rengi safran ve göz kapakları birbirine çok yakın olmasına rağmen oldukça zarif bir vücudu olacak; göğsünde bir beni olacak.

(20° - 30°)
Konime – Chenene
Satürn

Ali Ben Ragel: İrade sayesinde birşeylere ulaşmaya çalışmak ve iradeden vazgeçmemek, tartışmak ve inat etmek (direnmek), kolayca kavgaya ve çirkin işlere girmek.

İbn Ezra: Büyük olacak ve alımlı bir yüze sahip olacak, gözleri bir kedininkine benzeyecek, göğüs kafesi geniş olacak, güçlü olacak ve sol ayağının üzerinde bir beni olacak, alçakgönüllü, yardımsever ve iyi yetiştirilmiş olacak.

OĞLAK BURCU
(0° - 10°)
Smat – Themeso
Jüpiter

Ali Ben Ragel: Eğlenmek, sevinmek, zayıflık ve hor görme yoluyla kazanmak ve kaybetmek.

İbn Ezra: Hoş bir vücut, geniş bir göğüs kafesi ve dirseğin alt yarısında koyu bir ben; zeki, alçakgönüllü, kültürlü ve geniş kalpli olacak.

(10° - 20°)
Sro – Epiemu
Mars

Ali Ben Ragel: Hakkında hiçbir fikir sahibi olmadığı ve gerçekleştiremeyeceği şeyleri talep etmek.

İbn Ezra: Alımlı (çekici) olacak; burun delikleri büyük ve şirin gözleri olacak; kötü niyetli olacak; çabuk kızan (ya da çabuk uyarıma gelen) ancak yüze gülen olacak.

(20° - 30°)
Isro – Omot
Güneş

Ali Ben Ragel: Hırs, ölçüsüz istif, şüphe.

İbn Ezra: Güzel bir vücudu olacak ancak yüzü safran renginde olacak; sol kolunda ya da cinsel organında bir beni olacak; kolay kızdırılacak; kötüyü hakir görecek ve kadınlara özlem duyacak; kültürlü ve sosyal olacak.

KOVA BURCU
(0° - 10°)
Tpechu – Oro
Venüs

Ali Ben Ragel: Sürekli kazanma isteği ve hiç ara vermemek (dinlenmemek), eziyet (dert) ve kayıp, yoksulluk ve bayağılık (alçaklık).

İbn Ezra: Yüz ve vücut güzel olacak; göğsünde ya da sol ayağında bir beni olacak; kültürlü, sosyal bir insan olacak.

(10° - 20°)
Chu – Cratero
Merkür

Ali Ben Ragel: Güzellik, anlama yetisi (akıl), sukunet, kızgınlığa düşmemek, iyi haberler.

İbn Ezra: Büyük ve kızıl sakallı; sırtta (ya da arkada, geride) ve dirseğin alt yarısında bir ben; yaşamında acı olacak.

(20° - 30°)
Tpebiou – Tepis
Ay

Ali Ben Ragel: Skandallar ve ayıp.

İbn Ezra: Kısa ve çekici bir vücudu olacak; kızıl bir yüz rengi ve dirseğin altında bir beni olacak ve kadınları sevecek.

BALIK BURCU
(0° - 10°)
Biou – Acha
Satürn

Ali Ben Ragel: Ağırlık, yaptıklarından şikayet etmeden birçok yola girmek, bir yerden diğerine yer değiştirmek ve mal (servet ya da sahip olacaklarını) ve kaynakları aramak.

İbn Ezra: Biçimi ve yüzü güzel olacak, dar bir göğüs kafesi olacak ve dirseğinin ya da ayağının altında bir beni olacak.

(10° - 20°)
Chontachretpibiou – Tepibui
Jüpiter

Ali Ben Ragel: Özsaygı, büyük irade, sorular ve kendini büyük ve önemli projelere angaje etmek.

İbn Ezra: Kısa vücut, alımlı bir görünüş, siyah sakal; kıllı olacak ve dirseğinin alt yarısında bir beni olacak; diğer insanlara karşı düşmanca olacak.

(20° - 30°)
Pitibiou – Uiu
Mars

Ali Ben Ragel: Ölçüyü kaçırma, kadın ve haylazlığa düşkünlük.

İbn Ezra: Altın kahverengisi olacak ve güzel gözleri olacak; sık olarak hastalanacak.

Devrim Yılmazer

Başkalarına dayalı bir yaşam süren, hiçbir şey yapmadan öylesine yaşayan bir kişi, başına gelen zorlukları, kaderim buymuş diye nitelendiremez.
11-27-2008 02:02 AM
 Alıntı Yaparak Cevapla
Tuğçe Çevrimdışı
Venus Vip
*****
Venus Vip
lt=
Mesajlar: 723
Üyelik Tarihi: Dec 2008

Rep Puanı: 30

Mesaj: #9
RE: Astrolojide Dekanlar
TERAZİ BURCU
(0° - 10°)
Souchoe – Seuichut
Ay

Ali Ben Ragel: Adalet, hak, hakikat, kötü güç sahibi olanları zayıflardan ayırmak, muhtaç olanlara ve düşkünlere yardım etmek.

İbn Ezra: Güzel bir yüzü olacak, başında bir yarası olacak, elde ya da ayakta yakıcı bir acı hissedecek, çok çalışmadan yana dertli olacak ve alçakgönüllü (ya da uslu, terbiyeli, sade) ve kültürlü olacak.

el ve ayakta yakıcı bir acı hissetmekte neyin nesi korku filmi gibi olmuş bu yazı makara
02-10-2010 05:48 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
Terazi Çevrimdışı
Venus Vip
*****
Venus Vip
lt=
Mesajlar: 222
Üyelik Tarihi: Sep 2009

Rep Puanı: 1

Mesaj: #10
Cvp: RE: Astrolojide Dekanlar
(02-10-2010 05:48 PM)tugcee Yazılan:  TERAZİ BURCU
(0° - 10°)
Souchoe – Seuichut
Ay

Ali Ben Ragel: Adalet, hak, hakikat, kötü güç sahibi olanları zayıflardan ayırmak, muhtaç olanlara ve düşkünlere yardım etmek.

İbn Ezra: Güzel bir yüzü olacak, başında bir yarası olacak, elde ya da ayakta yakıcı bir acı hissedecek, çok çalışmadan yana dertli olacak ve alçakgönüllü (ya da uslu, terbiyeli, sade) ve kültürlü olacak.

el ve ayakta yakıcı bir acı hissetmekte neyin nesi korku filmi gibi olmuş bu yazı makara

Yazı süper ya çok beğendim ... el ve ayakta yakıcı acı ise bugün ayağıma dökülen kaynar sudan bahsediyor galibaa :D Allah kimseye yanık acısı tatdırmasın ...

http://www.astro.com/cgi/chart.cgi?cid=8...2=1&lang=e
02-10-2010 11:03 PM
 Alıntı Yaparak Cevapla
« Önceki | Sonraki »



Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Dwadlar vw Dekanlar nisan15 1 3,380 06-05-2011 05:03 PM
Son Mesaj: nisan15

Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir