Nesefide Kader-4; Kader konusu tam sonuçlanmamış gibi görünüyor. Nesefinin kade anlayışın iki küçük bölüm daha ekleyerek bitirelim.
NESEFİ’DE KADER-4:
Kader konusu tam sonuçlanmamış gibi görünüyor. Nesefinin kader anlayışın iki küçük bölüm daha ekleyerek bitirelim. Gen ben çok fazla müdahele etmede , mümkün olduğunca kendisine ait cümlelerle aktarmaya çalışıyorum. Fakat bazen çe ok fazla tekrara ve anlaşılması zor cümleler olunca az da olsa, cümleyi sadeleştirdiğim oluyor. Bu yüzden, bu yazıların bilimsel araştırmalarda kullanılırken dikkat edilmesi gerekir. Bu şekilde kullanmak isteyenlere, Nesefinin pek fazla olmayan bir kaç esrini okuyup oralarla karşılaştırmalarını tavsiye ediyorum. Şimdi Nesefi’ye kulak verelim. Bakın gen e, kendi sorup kendisi cevaplıyor.
“Soru: Eğer saadet, kötülük, zekilik, ahmaklık, pintilik, cimrilik, yüce himmet, hasislik, zenginlik ve yoksulluk insan menisi ile beraberse, niçin bazılarının halleri değişiyor. Bazısı daha ömrünün başında mal mevki sahibi olurken, bazısı da ömrünün sonunda mal, mevkii sahibi oluyor?
Cevap: Bunların ortaya çıkışı, çocuk anne karnında iken olup biter. Bu etkiler dört ayrı zamanda olur.
1. Meninin rahme düştüğü zamanın etkileri
2.Ceninin şeklinin tamamlandığı zamanın etkileri
3. Hayatın çocuğa bağlandığı, yani ruha sahip oldu zamanın etkileri
4. Ana karnından çıktığı, dünyaya adım attığı zamanın etkileri vardır.
Bu dört zamanın çocuğun durumu üzerinde kuvvetli tesirleri ve büyük özellikleri vardır.
Eğer,bu dört zaman, o çocuğun ilim ve hikmet sahibi olmansa sebep olacak şekilde etki etmişse, bu çocuk ilim öğrenmeye başlar ; çok çalışırsa ve çalışmasının yanında güzel olaylar da elverirse, o çocuk ilimlerde eşsiz olur.
Eğer, bu dört zaman o çocuğun mal ve mevkii kazanacak şekilde ona tesir etmişse, ilim ve tahsilinde çok çaba gösterirse, güzel olaylar cereyan ederse, o çocuk, mal ve mevkide tek olur.
Eğer, bu söylenenlerin aksi olursa; yani bu dört zaman, o çocuğun şanssızlık ve başarısızlığına yönelik etki etmişse; o çocuk, ne kadar mal ve mevkii mirasına konarsa konsun, birkaç günde onun hiçbir şeyi kalmaz. Bir günlük kuvvet istemek için, ne kadar çalışırsa çalışsın, faydasız olur. Kendisine müesser olmaz. Sabahleyin kuvveti olursa, gece olmaz; gece olsa sabah olmaz.
Bu dört zaman, onun iyi ahlakına delil olsa, o çocuk gayet mütevazi, halim, cömert, adil, dindar, huzur verici, doğru dürüst, doğru sözlü ve iyi amelli olur.
Bu dört zaman, o çocuğun kötü ahlakına delil olsa; o çocuk, son derece sefil, cimri, zalim, diyanetsiz, zarar verici, yalancı ve kötü davranışlı biri olur.
Bu dört zaman, hep böyle düzenli olarak çalışmaz.. Çoğu kez, bu dört zaman, muhtelif durumlar arz eder. Çocuğun durumları da muhtelif olur. Yani, ilk iki zaman , çocuğun saadetine, son iki zaman da, çocuğun bedbahtlığına delil olsa, o çocuk ömrünün ilk devirlerini murat üzere, kalanını da muratsızlıkla geçirir. Bunun aksi de olabilir. Bu dört zamanın etkileri ne kadar farklı olursa, çocuğun halleri de çeşitli olur. Ömrünü baştan sona kadar, düşe kalka geçirir. İşte bu küçük alemin, yani “İNSAN”ın Levh-i Mahfuzunun, yani “KADER’inin açıklamasıdır.
Nesefi ve Kader adlı yazı dizisinin 5. ve son bölümüne aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.astrolojigazetesi.com/?mode=reading&nID=515
Yazan: Mukadder Altaylı